بیش فعالی در کودکان چیست
چهار شنبه 2 خرداد 1397 ساعت 13:40 | بازدید : 288 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

شاید با دیدن برخی از حرکات و زرفتارهای کودکان ؛ این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که دلیل این رفتار چیست ؟در توضیح این مطلب توجه شما را به بحث بیش فعالی جلب می کنیم .

 

جنب و جوش زیاد و خارج از عرف یا همان مفرط کودک را به نحوی که نه تنها باعث رنجش اطرافیان بلکه ؛ باعث آزار همکلاسی ها – اولیای مدرسه – دوستان و ... شده و آن ها را رنج می دهد را ؛ بیش فعالی می گویند . که دارای سه نوع بیش فعال بی توجه – بیش فعال برانگیخته و ترکیبی از دو نوع اول و دوم است که شیوع نوع ترکیبی آن ، بیش از دو مورد اول می باشد .

 

آسیب های بیش فعالی کودکان :

 

علاوه بر این که این اختلال به عملکردهای فرد از جنبه های مختلف ؛ خانوادگی- تحصیلی و اجتماعی آسیب می رساند ؛ بیش فعالی کودکان به مرور زمان می تواند به وجود آورنده ی اختلاتی در شخصیت کودک شود . به این معنا که افراد و کودکان بیش فعال به مرور زمان و در روند رشدشان شخصیتی ضد اجتماعی پیدا کرده و مبتلا به اختلال سلوک می شوند .

 

 

این کودکان تمرکز در انجام کارها ندارند و اعمال خود را بدون فکر کردن انجام می دهند و بیش از انداره فعال هستندو به اصطلاح ؛ آرام و قرار ندارند .

 

میزان شیوع بیش فعالی در کودکان :

 

به طور کلی این اختلال حدود 8 تا 10 درصد از کودکان را مبتلا می کند که چنان چه بخواهیم به صورت تفکیکی در جنسیت های مختلف از آن سخن بگوییم ؛ لازم به ذکر است که ؛ بیش فعالی کودکان در جنسیت پسرا به میزان سه برابر بیشتر از شیوع آن در جنس دختران می باشد . البته اهمیت دادن به درمان این اختلال در کودکان در هر دو جنس آن ها به یک میزان از اهمیت زیاد برخوردار می باشد .

 

 

موضوعات مرتبط: روانشناسی , خانواده , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برخورد با استقلال طلبی نوجوانان
یک شنبه 5 آذر 1396 ساعت 16:30 | بازدید : 282 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

استقلال طلبی دوران نوجوانی

چطور با استقلال طلبی نوجوانمان چیست ؟

استقلال طلبی برای نوجوان شروع شکل گیری شخصیت و هویت جدید می باشد . نوجوان ها با استقلال طلبی خود را از جامعه ی اطراف از جمله خانواده جدا کرده و خود را برای پذیرش مسئولیت های جدید زندگی آماده می کنند .

با استقلال طلبی نوجوان چگونه برخورد کنیم ؟

در وهله ی اول به هیچ وجه در مقابل استقلال طلبی نوجوانتان موضع نگیرید و به او اینکه  تو بچه ای و نمی توانی از فلان مسئولیت برآیی ، نگویید .

در عین اینکه به اون نشان می دهید به او اعتماد دارید نسبت به کارهای او نظارت داشته باشید .

به نیاز او برای استقلال طلبی احترام گذاشته  و او را درک کنید .

بگذارید در انتخاب هایش آزاد باشد و از تصمیمات او حمایت کنید .

با رعایت تمام این نکات ، اینکه در کنار فرزند نوجوانتان باشید ، به او احترام بگذارید ، او را درک کنید . با این حال اگر دیدید که استقلال طلبی نوجوان شما زیاد از حد است و گویی که بر روابط  شما و او تاثیر بدی گذاشته ، با مشاور و متخصص کودک و نوجوان مشورت کنید .

دوران نوجوانی ، دوران پرتلاطمی است و مسائل زیادی ممکن است بین شما والدین و نوجوانتان بوجود آید . قبل از هر اقدامی باید شکیبا باشید . ضمن اینکه می توانید با بهترین روانشناسان کودک و نوجوان در مرکز مشاوره هیروو به طور مستمر و برای هر مساله ای از جمله  استقلال طلبی نوجوان ، از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین ، مشورت کرده و راهنمایی های لازم را کسب کنید .

برچسب ها : نوجوان – استقلال طلبی – استقلال طلبی نوجوان – مشاوران هیروو – روانشناس نوجوان – دوران نوجوانی – مشاوره نوجوان


موضوعات مرتبط: خانواده , نوجوان , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک زندگی هیجان انگیز
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1396 ساعت 18:7 | بازدید : 2437 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

 

درست است که انسان دارای توانایی ذاتی در تفکر خلاقانه است، اما با این وجود نقش محیط در بارورسازی و بروز این توانایی نقشی کلیدی دارد.

در این‌جا به شرایط و فضای حاکم بر خانواده که می‌تواند باعث تقویت خلاقیت شود پرداخته می‌شود.
 
** تو آزادی!
غالباً کودکان خلاق در خانواده‌هایی پرورش پیدا کرده‌اند که دارای آزادی مناسبی بوده‌اند، به بیان دیگر کودکان می‌بایست به بررسی و اکتشاف محیط اطراف خود بپردازند. میزان دستوراتی که والدین به ‌منظور رعایت مقررات در خانه به فرزندان می‌دهند گاه آن‌قدر زیاد است که شاید در زندان‌ها نیز چنین نباشد. خانواده می‌تواند با تأمین آزادی مناسب و امنیت روانی برای فرد به شادکامی و تقویت تفکر خلاق بپردازد.

 
** به همدیگر احترام بگذارید
احترام در خانواده باعث افزایش خلاقیت می‌شود. والدین می‌بایست فرزندان خود را به‌عنوان انسانی منحصر به فرد بپذیرند و از مقایسه کودکان و نوجوانان با یکدیگر بپرهیزند. به یاد داشته باشید که افراد خلاق، جسور و دارای رفتارهای عجیب می‌باشند و برخی از مطالعات نشان داده که گاه ممکن است این جسارت به برخورد در خانواده بیانجامد. ایجاد جو احترام‌آمیز در خانواده بر اعتماد‌ به نفس کودکان خواهد افزود و توانایی فرد را برای انجام رفتارهای ابتکاری افزایش می‌دهد.
 
** تو یک آدم مستقلی!
استقلال از ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان خلاق می‌باشد. لذا وقتی شرایط حاکم بر خانواده به‌گونه‌ای باشد که استقلال فرد تقویت شود، خلاقیت او نیز افزایش می‌یابد. گاه دیده می‌شود که مادر دارای اضطراب است و ضمن آن‌که خود به شوهرش متکی است فرزندش را نیز به خود وابسته نموده است (در واقع مادر به فرزند وابسته است). این‌گونه مادران می‌گویند: تا زمانی‌که فرزندم در کنارم می‌باشد خیالم آسوده است در غیر این‌صورت افکار ناخوشایند ذهنم را پر می‌کنند. بدینسان زمینه‌های استقلال فردی و فکری فرزندشان را می‌کاهند و شرایط برای تقویت خلاقیت تضعیف می‌شود.

** تشویق فعالیت‌های خلاق در خانواده
اغلب دیده می‌شود که والدین فرزندانشان را به‌خاطر کارهای خوب‌شان تشویق می‌کنند و از کنار رفتارهای خلاق عبور می‌کنند. مثلاً کودکی با چوب‌های کبریت و سیب‌زمینی چیزهای عجیبی هم‌چون سفینه فضایی می‌ساخت. مادرش نه تنها این فعالیت ابتکاری را تشویق نکرده بود بلکه از روانشناس می‌خواست به او کمک نماید تا رفتارهای فرزندش ادامه پیدا نکند و به‌جای آن به کارهایی بپردازد که برای او فایده دارد. بنابراین توصیه شده است که به‌جای آن‌که تنها به ترغیب بهترین عملکرد فرد بپردازیم به تشویق فعالیت‌های خلاق و جدید اقدام کنیم.

** خانواده به‌عنوان الگوی خلاق
یکی از عوامل مهم پرورش خلاقیت در خانواده، الگوهای خلاق است. گاه دیده می‌شود که خانواده به‌خصوص والدین دچار یکنواختی در زندگی می‌باشند به‌گونه‌ای که کاملاً خسته و دل‌تنگ می‌شوند. سال‌هاست که وقتی از مادران سوال می‌شود آیا در طول سال‌های گذشته نوع و طرز پخت غذاها و نیز سایر الگوهای عادتی خود را تغییر داده‌اند پاسخ منفی می‌دهند. آن‌ها سال‌هاست که رفتارهای بدیع و نوآورانه‌ای از خود نشان نداده‌اند. این دسته از خانواده‌ها باید بدانند که اگر هر روز را به شکلی نو آغاز نمایند به نشاط و آرامش دست می‌یابند و کمک می‌کنند که اندیشه‌های نو را در خود و فرزندانشان رشد دهند.

** یکم بخندید!
در خانواده‌های افراد خلاق، شوخ‌طبعی بسیار رایج است. جو حاکم بر این خانواده‌ها شاد و دارای تفریحات سالم است، بنابراین اگر شرایط حاکم بر خانواده همراه با درگیری‌های بین فردی و افسردگی باشد ممکن است خلاقیت به‌خوبی پرورش نیابد. سال‌هاست که شاهد بوده‌ایم پدران خسته از کار باز‌ می‌گردند و نه‌ تنها دارای نشاط و روحیه‌ای شاد نیستند بلکه روحیه خسته‌شان را به اعضای خانواده منتقل می‌سازند و بدین‌سان شوخ طبعی و شادابی در خانواده به‌عنوان شرایط تقویت‌کننده خلاقیت قربانی چهره‌های عبوس و خسته می‌گردد.


موضوعات مرتبط: روانشناسی , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا روابط سرد می شود؟
چهار شنبه 24 ارديبهشت 1396 ساعت 15:2 | بازدید : 329 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

 

حتما شنیده‌اید که عشق، مانند یک گیاه نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد و بدون آن پژمرده می‌شود. اما شاید ندانید که این رسیدگی کار چندان پیچیده‌ای نیست و تنها چند قانون طلایی دارد. اولین و مهم‌ترین آنها این است که هیچ‌گاه رابطه عاطفی و عاشقانه خود را امری مسلم و همیشگی فرض نکنید، زیرا این رابطه بسیار شکننده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. به محض آنکه وجود چیزی را بدیهی بدانید و تصور کنید کسی که دوستش دارید همیشه با شما خواهد ماند و همین طور دوستتان خواهد داشت؛ یعنی که در مسیر از دست دادنش قرار گرفته‌اید.

 

رابطه‌هایی که یخ می‌زنند

 

شما پیش از ازدواج، در بهترین حالت، درمورد موضوعات مهم و کلی با همسرتان به توافق رسیده‌اید و تصور می‌کنید همه چیز را تحت کنترل دارید. اما اوضاع همیشه مطابق انتظار پیش نمی‌رود و هر قدر هم که خود را آماده کرده باشید، زندگی مشترک، شگفتی‌هایی برایتان خواهد داشت. شاید این دست اندازها حتی در دوران عقد مقابل شما قرار گیرند و کم کم شما را از زندگی مشترک دلزده کنند. بخصوص اگر این دوران برایتان طولانی شده باشد.

 

شما جزو کدام دسته‌اید؟

 

از دست دادن علاقه یا کمرنگ شدن آن، به دلایل زیادی اتفاق می‌افتد. قبل از آنکه تصمیمی بگیرید به خودتان زمان بدهید و خوب فکر کنید که مشکل دقیقا کجاست؟ آیا مسائل جانبی رابطه شما را تحت تاثیر قرارداده یا مشکل جدی‌تری وجود دارد؟ احساس کینه و خشم می‌کنید یا صرفا مشکلات معمول روزمره مثل استرس، خستگی، فشار کار، دردسرهای عروسی و رابطه با خانواده همسر و... شما را از هم دور کرده و اجازه نمی‌دهد به خودتان برسید. زوج‌های موفق کسانی هستند که خودشان را در این موقعیت جدید پیدا می‌کنند و مشکلاتشان را به‌خوبی مدیریت می‌کنند.

 

در جست‌وجوی احساس از دست رفته!

 

اگر تصور می‌کنید که عشق‌تان از بین رفته است، دو انتخاب پیش روی شماست. می‌توانید برای بازگرداندن آن بجنگید و هر طور شده حفظش کنید یا اینکه رهایش کنید و شانس خود را جای دیگری امتحان کنید. فقط به یاد داشته باشید که هر ازدواجی ارزش جنگیدن دارد و بیرون از یک رابطه همیشه چیز فوق‌العاده‌تری در انتظار شما نیست.

 

بسیاری از سرخوردگی‌های شما به شخص شما یا طرف مقابل‌تان برنمی‌گردد، بلکه در ذات زندگی مشترک یا اصولا هر رابطه عاطفی درازمدتی نهفته است. وقتی درگیر چنین رابطه‌ای هستید باید حوصله کنید. برگرداندن عشق و احساسات لطیف به زندگی، رویای دور از دسترسی نیست، فقط مثل همه چیزهای خوب و خواستنی دیگر، نیاز به تلاش و از خودگذشتگی دارد.

 

بهتر است از خودتان شروع کنید. اشتباهات خود را بپذیرید و قبول کنید در وضعی که پیش آمده شما هم بی‌تقصیر نبوده‌اید. اگر تصورتان از زندگی مشترک سراسر گل و بلبل بوده است، کار شما سخت‌تر خواهد بود، زیرا باید در دو جبهه مبارزه کنید؛ اول با انتظارات نابجای خود و پس از آن با مشکلات ریز و درشتی که سر راهتان قرار می‌گیرد.

 

هر اندازه هم که شما، تجربه خود از زندگی مشترک را شخصی و منحصر به فرد بدانید، این روابط گذرگاه‌های مشترکی دارند. دانستن این امر به شما کمک می‌کند تا درکی واقع‌بینانه از زندگی داشته باشید و انتظارات خود را به گونه‌ای تعدیل کنید که در مواجهه با این تغییرات دچار یأس و سرخوردگی نشوید

 

فانتزی‌های خود را فراموش کنید!

 

مطمئن باشید که هر رابطه‌ای هر قدر هم عاشقانه، در دراز مدت فروکش می‌کند و جزر و مدی گریزناپذیر دارد. شما نمی‌توانید برای همیشه در نقطه اوج بمانید و این احتمالا ناامیدکننده است. با این حال، باید بدانید که این روندی طبیعی بوده و به هیچ وجه به این معنا نیست که شریک زندگی‌تان شما را پس زده یا رابطه‌تان به بن بست رسیده است. قرار نیست که زندگی مشترک شبیه فانتزی‌های ما باشد؛ چیزی که در فیلم‌ها دیده‌ایم یا در کتاب‌ها خوانده‌ایم. قرار نیست که پس از گذشت مدت‌ها، رابطه ما همان هیجان و کشش روز اول را داشته باشد. هیچ رابطه عاشقانه‌ای بدون فراز و نشیب نیست و همه روابط به مرور زمان تغییر می‌کنند. این بالا و پایین‌ها، سطح پذیرش، درک متقابل، وابستگی و تعهد افراد به هم را تغییر می‌دهد.

 

هر اندازه هم که شما، تجربه خود از زندگی مشترک را شخصی و منحصر به فرد بدانید، این روابط گذرگاه‌های مشترکی دارند. دانستن این امر به شما کمک می‌کند تا درکی واقع‌بینانه از زندگی داشته باشید و انتظارات خود را به گونه‌ای تعدیل کنید که در مواجهه با این تغییرات دچار یأس و سرخوردگی نشوید. کافی است این زیر و بم‌ها را بشناسید و به آنها واکنشی منطقی نشان دهید.

 

همپای رابطه‌تان بزرگ شوید!

 

حتما روزهای اول آشنایی‌تان را به یاد می‌آورید؛ برق خاصی که در نگاهتان بود و شوقی که وجودتان را گرم می‌کرد. انگار همه دنیا زیر پاهایتان است و هیچ چیز غیرممکنی برای شما وجود ندارد. تا بخواهید راز و نیاز عاشقانه است و وعده‌های شیرینی که به فردا حواله کرده‌اید. همه چیز همسرتان از نظر شما ایده‌آل و بی‌نقص است. حرف‌هایتان تمامی ندارد و یک لحظه هم طاقت دوری هم را ندارید.

 

معلوم نیست چقدر زمان باید بگذرد اما کم کم احساس می‌کنید که اوضاع تغییر کرده است. چیزهایی که در مورد او دوست داشتید دیگر چنگی به دل نمی‌زند، خنده‌هایش آن‌قدرها که فکر می‌کردید جذاب و دلنشین نیست. با سر و صدا غذا می‌خورد، پایش بو می‌دهد، زیادی در حمام می‌ماند و... . احتمالا از این همه تغییر متعجب شده‌اید اما جای نگرانی نیست. اتفاقی که رخ داده این است: شیفتگی و تب و تاب شما فرونشسته و جای خود را به واقعیات داده است. حالا یک آدم دیگر رو به روی شماست، آدمی با نقاط ضعف و قوت خاص خود که می‌توانید انتخاب کنید دوستش داشته باشید یا نه.

 

به هر حال، وارد مرحله جدیدی از زندگی شده‌اید. کنار آمدن با همه این تضادها آسان نخواهد بود، اما مطمئنا شما را رشد می‌دهد. اگر بخواهید همواره در آن سرمستی آغاز آشنایی بمانید هیچ‌گاه چیز باشکوه‌تری را تجربه نمی‌کنید. ممکن است لحظاتی که دست هم را در دست می‌گیرید و به چشمان هم نگاه می‌کنید کمتر و کمتر شوند، اما با گذشت زمان رابطه شما عمیق‌تر می‌شود. به جای آنکه انتظار داشته باشید رابطه‌تان تازگی و طراوت روز اول را داشته باشد، قدر چیزهایی را که با گذر زمان به دست می‌آورید بدانید؛ امنیت، صمیمیت و اعتماد متقابلی که حاصل رابطه‌ای مستمر و طولانی است.


موضوعات مرتبط: روانشناسی , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتظار دختران از پدران
سه شنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت 11:26 | بازدید : 464 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )
از نظر روانشناسی رفتارها مناسب پدران با دختران چگونه باید باشد، علاقه و مهر و محبت پدران نسبت به دختران بسیار زیاد است، سعی کنید به مرور فرزند خود را با حجاب و عفاف و خویشتن داری آشنا کنید، آموزش این مفاهیم در آینده تاثیرات فراوانی در شکل گیری رفتارهای فرزندتان در جامعه خواهد گذاشت، محبت خود را از دخترتان دریغ نکنید؛ این موجودات حساس و ظریف و بسیار آسیب پذیر هستند.
گفتن از اثرات حجاب و مضرات بی‌حجابی از سمت شما که مرد هستید، برای دخترتان مفهوم تازه‌تری دارد. پس اجازه دهید با نگاه شما به مسئله نگاه کند و با دیدباز و منصفانه‌تر و به دور از جنجال و جوگیری ماجرا را بررسی کند. پس با آرامش با دخترتان صحبت کنید، مثال بیاورید، اثرات و مضرات را بگویید و از تجارب‌تان برایش تعریف کنید.

 «دخترها بابایی هستند»؛ شما هم این جمله را بارها شنیده‌اید. این باور اشاره دارد به اهمیتی که دخترها به پدرهایشان می‌دهند. شاید اینطور به‌نظر برسد که پدر و پسر روابط نزدیک‌تری با هم دارند چون هم‌جنس‌اند با هم راحت‌ترند.

با اینکه این مسئله را نمی‌توان انکار کرد، اما نباید میزان اهمیتی که پدران برای دخترانشان دارند را از نظر دور داشت. حتی اگر تفاوت سنی زیاد یا روابط رسمی‌تری با هم داشته باشند، باز هم نقش پدرها در زندگی دختران و شخصیت، باورها و تصورشان از جنس مخالف و یافتن هویت جنسی‌، بسیار حائز اهمیت است. یکی از موضوعاتی که پدران می‌توانند در آن نقش جدی و اصولی بازی کنند، موضوع حیا، حجاب و عفاف در میان دختران است. باحجاب بودن یک دختر به عوامل بسیاری وابسته است که نقش تربیتی خانواده یکی از پررنگ‌ترین آنهاست. پدر خانواده برای اینکه دختری باحجاب، عفیف و باحیا داشته باشد تنها وظیفه‌اش نه گفتن‌های بی‌رویه نیست. راه باحجاب شدن دختران، از کودکی یک دختر آغاز شده و تا جوانی او ادامه دارد. در ادامه به برخی رفتارهای پدرانه و اثرات آن بر حجاب دختران خواهیم پرداخت.
به انتخاب خودتان دقت کنید
قبل از هر چیز نیاز است که شما همسری را انتخاب کرده باشید که معتقد به حجاب باشد و آن را رعایت کند. انتخاب فردی که اعتقادی به این مسئله ندارد یا در رعایت آن دچار مشکل است به این امید که «درستش می‌کنم» کار عقلانی‌ای نیست. بچه‌ها اهل تقلیدند، قبل از آنکه بتوانند درباره چیزی فکر کنند و براساس عقل‌شان آن را پذیرفته و انجام دهند، نگاه کرده و تقلید می‌کنند. پس خیلی نمی‌توانید توقع داشته باشید که دختر مادری که به حجاب اعتقادی ندارد، محجبه بار بیاید.
حجب و حیا را در او تشویق کنید
دختر شما برایش مهم است که شما چه نظری درباره کارها و رفتار او دارید. اگر شاهد حساسیت و قدرشناسی شما در ارتباط با حجاب باشد، طبعا به آن علاقه‌مند خواهد شد. چه اشکالی دارد که بارها و بارها عفت، حجاب و متانت همسر و دخترتان در موقعیت‌های مختلف را با روش‌ها متنوع تشویق کنید. خریدن یک شاخه گل و با گفتن جملاتی مثل «من به تو افتخار می‌کنم»، «رفتارت را که دیدم به‌خودم بابت داشتنت بالیدم»، « از اینکه دختر/ همسری مثل تو دارم بسیار خوشحال و شاکرم» و… می‌تواند قوت قلب خلل‌‌ناپذیری به زن‌های زندگی‌تان بدهد.
صحبت کنیم
گفتن از اثرات حجاب و مضرات بی‌حجابی از سمت شما که مرد هستید، برای دخترتان مفهوم تازه‌تری دارد. پس اجازه دهید با نگاه شما به مسئله نگاه کند و با دیدباز و منصفانه‌تر و به دور از جنجال و جوگیری ماجرا را بررسی کند. پس با آرامش با دخترتان صحبت کنید، مثال بیاورید، اثرات و مضرات را بگویید و از تجارب‌تان برایش تعریف کنید.
ادب کلام را رعایت کنید
حجاب و عفاف رابطه‌ مستقیمی با ادب کلام دارد. مطمئنا یک دختر محجبه و عفیفه، حجابش تنها منحصر به پوشش‌اش نمی‌شود، یکی از بارزترین مظاهر حجاب، نوع و محتوای کلام است. بنابراین زمانی که با دخترتان به گفت‌وگو می‌نشینید و وقتی که در محیط خانواده حضور دارید، کلام‌تان باید با محل کار و در جمع دوستانتان تفاوت‌هایی داشته باشد، حتی جنس کلامی که هنگام صحبت با پسرتان دارید، با زمان گفت‌وگو با دخترتان باید فرق کند.
دخترتان را در آغوش بگیرید
شما نخستین و قدرتمندترین تکیه‌گاه برای دخترتان هستید. بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی که در دخترتان بروز می‌کند ناشی از کمبود محبت و نداشتن پشتیبانی قوی و عاطفی است. شاید شما به‌عنوان یک مرد نتوانید این مسئله را به‌خوبی درک کنید اما اگر پدری مهربان، صبور، قوی و همدل باشید، نصف راه را در تربیت دخترتان رفته‌اید. بنابراین از در آغوش کشیدن دخترتان احساس شرم نکنید. او را بارها و بارها در آغوش بگیرید، ببوسید و مورد عنایت و محبت پدرانه خودتان قرار دهید.
منبع محبت باشید
یکی از علل گرایش به بی‌حجابی و داشتن آرایش‌های تند و زننده، نیاز به توجه و جلب محبت از سمت جنس مخالف است. بله، زن‌ها دوست دارند که زیبایی‌شان مورد توجه و ستایش قرار بگیرد اگر شما این توجه و محبت را به دخترتان داده باشید، نیاز او را مرتفع کرده‌اید. زیبایی‌هایش را ببینید، به زبان آورید؛ «چه موهای زیبایی داری»، «چه چشم‌های پاک و معصومی داری»، «چقدر با این لباس زیبا شده‌ای» و… این‌ محبت و تعریف‌ها اعتماد به نفس را در دخترتان تقویت می‌کنید. در گفتن این جملات سعی کنید طوری از دخترتان تعریف کنید که تنها به زیبایی ظاهری تکیه نکنید، زیبایی ظاهر و صفات عالیه او را به هم گره بزنید.
قانون پوشش در خانه
در چهاردیواری خانه و در میان خانواده، همه محرم‌اند، بنابراین قوانین حجاب، برداشته می‌شود اما این به‌معنای بی‌قانونی نیست. مطمئنا قوانین پوشش در میان همسران، خواهر و برادر، پدر و دختر، پسر و مادر، تفاوت‌ها و خط و مرزهایی دارد.. به دخترتان آموزش دهید که در میان محارم هم باید حدود و خط مرزهایی را رعایت کند. این آموزش‌ها مستلزم این است که خودتان هم اهل رعایت باشید و با این استدلال که «من که باباشم» به حریم شخصی او وارد نشوید. زمان ورود به اتاقش در بزنید و عنوان کنید که در زدن‌تان برای این بوده که مطمئن شوید او آمادگی ظاهری ورود شما را هم دارد.
آزادی در خانه
در محیط خانه و خانواده آنقدر سختگیر نباشید که دخترتان به‌دنبال راه فراری برای نفس کشیدن باشد. به هر حال نوع پوشش در خانه و در میان خانواده باید تفاوت‌هایی با بیرون از خانه داشته باشد. اگر چه رعایت حدومرزها هم اهمیت دارد. با توجه به این موضوع، اگر دخترتان به لوازم و لباس‌هایی علاقه دارد که استفاده از آنها در بیرون از خانه و در مقابل نامحرم، محل اشکال است، چه عیبی دارد که اجازه دهید از آنها در خانه استفاده کند و از زیبایی‌اش لذت برده و سرشار شود و دیگر نیازی به‌خودنمایی در بیرون از خانه نداشته باشد . حتی در خرید آنها پیشقدم شوید اما موقعیت استفاده از آنها را برایش بگویید تا متوجه حد و مرزها شود.
نگاهتان را حفظ کنید
جمله‌ «خواهرم حجابت، برادرم نگاهت» شاید خیلی به گوش‌تان خورده باشد، آنقدر که دیگر چندان به آن فکر نکنید و این وابستگی جدانشدنی را نادیده بگیرید. اگر می‌خواهید جامعه‌ای با زنان عفیف و باحیا و محجبه داشته باشید، اگر آرزویتان داشتن دختری است که متانت و وقار و حجابش باعث افتخارتان باشد، باید به‌عنوان یک مرد، پدر و همسر، نگاهتان را حفظ کنید و به حجاب و حریم همه زنان جامعه به اندازه مادر، خواهر، دختر و همسر خودتان احترام بگذارید.

موضوعات مرتبط: روانشناسی , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوروفیدبک چیست؟
10 ارديبهشت 1396 ساعت 22:21 | بازدید : 331 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )
 
نوروفیدبک آموزش مستقیم مغز است.اگر شما وسیله ای داشته باشید که وضعیت ضربان قلب یا فشار خونتان را نشان می دهد خیلی سریع یاد می گیرید که چگونه با کنترل ضربان قلبتان فشار خون خود را تنظیم کنید.چنانچه وسیله ای وجود داشته باشد که شما را از چگونگی فعالیت مغزتان آگاه کند آنگاه خواهید توانست کارکرد مغز خود را تنظیم کنیدکه به این روش نوروفیدبک می گویند.در واقع نوروفیدبک با استفاده از تعامل مغز وکامپیوتر تاثیر خود را بر مغز میگذارد.این روش آموزش،تدریجی است.

نوروفیدبک برای چه مواردی مفید است؟

نوروفیدبک ناهماهنگی مغز را مورد هدف قرار می دهد که البته این ناهماهنگی ها بسیار متعدد می توانند باشند.آنها شامل اختلال بیش فعالی /کمبود توجه و تمرکز،اضطراب،افسردگی،اختلالات متعدد خواب،سردردها و میگرن ها و آشفتگی های هیجانی هستند.این دستگاه همچنین برای اختلالات دیگر مانند صرع،طیف اوتیسم،نیز مفید است.

آیا نوروفیدبک نقش درمانی در این اختلالات را دارد؟

در بسیاری از اختلالات،این دستگاه بیش از آنکه درمان کننده باشد،وسیله ای کمکی برای بهتر کردن عملکرد مغز است و زمانی که صحبت از ناهماهنگی مغز می شود،باید بگوئیم که این مشکل یک بیماری نیست که نیاز درمان داشته باشد.زمانی که ناهماهنگی مشکل باشد بهترین روش خود تنظیمی خواهد بود وبهتر است که از واژه درمان استفاده نشود.از این روش بیشتر به عنوان مکمل درمانی در اختلالات مختلف استفاده می شود.

نوروفیدبک چگونه کار می کند؟

در ابتدا الکترودها بر روی پوست سر نصب می شود تا بتوان عملکرد امواج مغزی را دریافت نمود.ازطریق کامپیوتر سیگنال های مغز دیده می شوند و به مراجع ارائه می شود.وقتی به مغز اطلاعاتی در مورد خودش و نحوه کارکردش داده شود، توانایی بسیار زیادی برای تغییر کردن پیدا می کند(همه فرکانس های امواج مغزی با یکدیگر هماهنگ هستند،ولی برخی دیگر هماهنگ تر هستند)با این روش،بالا و پایین رفتن امواج مغزی به مراجع ارائه می شود و او سعی می کند سطح فعالیت مغز خود را تغییر دهد تا عملکرد امواج مغزی مراجع به فرم دلخواه یعنی"هماهنگ تر"شکل می گیرد.

استفاده از نوروفیدبک در چند جلسه توصیه می شود؟

به منظور هر چه بهتر شدن نتایج بدست آمده و پایداری بیشتر اثرات آن 30 تا 40 جلسه مستمر استفاده از دستگاه توصیه می شود.برخی از افراد به جلساتی بیش از این تعداد و برخی به جلسات کمتری احتیاج دارند.تعداد جلسات باید در حدی باشد که درمان تکمیل شود و تغییرات به وجود آمده در مغز حک شوند و به شکل عادت در آیند.

فاصله بین جلسات باید چقدر باشد؟

بسته به نوع مشکل مراجع،حداقل دو تا سه جلسه در هفته توصیه می شود.بدیهی است که مستمر بودن جلسات نقش اساسی در روند بهبودی و بالا بردن توجه و تمرکز مراجع خواهد داشت.

پس از چند جلسه اثرات درمان ظاهر می شود؟

ممکن است در چند جلسه اول مرجع متوجه هیچ تغییری نشود اما پس از گذشت 10 جلسه روند رو به مثبت بطور محسوس در مراجع دیده شود.

اگر مراجعین از دارو نیز استفاده کنند روند درمان چگونه خواهد بود؟

استفاده توام مصرف دارو با نوروفیدبک نه تنها عوارض بدی نداردبلکه باعث افزایش تاثیر دارو می شود.اگر فردی دارو مصرف کند وهمزمان برای درمان با نوروفیدبک مراجعه می کند حتما باید مسئله را با روانپزشک در میان بگذارد زیرا ممکن است پس از مدتی استفاده موفق از نوروفیدبک لازم باشد دوز دارو کاهش یابد وباید پزشک از این موضوع اطلاع یابد.

آیا نوروفیدبک عوارض جانبی دارد؟

نوروفیدبک روشی کاملا ایمن است که عوارض جانبی ندارد.نباید نوروفیدبک را جایگزینی برای دارو دانست ویا آن را ضد دارو نامید.در بسیاری از موارد نوروفیدبک موازی درمان دارویی است ومراجعین همزمان از دارو و دستگاه نوروفیدبک استفاده می کنند.

فواید نوروفیدبک چیست؟

_روشی کاملا ایمن است که عوارض جانبی ندارد.
_توجه وتمرکز به شکل محسوسی افزایش می یابد.
_اثرات درمانی تا چندین سال پس از اتمام دوره پایدار می ماند.
_توانمندی های شناختی را افزایش می دهد.

موضوعات مرتبط: روانشناسی , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 284
بازدید کل : 50086
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران یزد و آدرس moshaveranyazd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 130
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 100
:: بازدید ماه : 284
:: بازدید سال : 4642
:: بازدید کلی : 50086