دوربین مداربسته برای هوای سرد
سه شنبه 24 مهر 1397 ساعت 14:34 | بازدید : 334 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

دوربین مداربسته مناسب برای هوای سرد 

کاربری دوربین مداربسته می تواند نحوه عملکرد آن را تعیین کند , دوربین هایی با قیمت های بالاتر مناسب برای محیط هایی صنعتی و خاص هستند اما دوربین های ارزان تر برای مصارف خانگی و اداری به کار گرفته می شوند .

نصب دوربین مداربسته مناسب برای هوای سرد

بعد از خرید دوربین مداربسته نوبت به نصب و راه اندازی آن است , محل نصب که در ابتدا تعیین شده است توسط تکنسین مربوطه بررسی می شود تا مانعی بر دید دوربین مداربسته وجود نداشته باشد و هم چنین خطری دوربین مداربسته را تهدید نکند .

نصب دوربین مداربسته مناسب برای هوای سرد عمدتا در محیط خارجی صورت می گیرد چرا که هوای محیط داخلی منزل , شرکت و .. به اندازه کافی گرم هست و نیازی نیست که دوربین مداربسته دارای چنین قابلیت هایی باشد از این رو تمامی احتمالاتی را که امکان دارد به دوربین مداربسته آسیب بزند در نظر بگیرید و سعی کنید دوربین را نسبت به حوادث احتمالی ایمن نگه دارید .

اهمیت لنزها در دوربین مداربسته

نکته مهم بعدی در رابطه با نصب دوربین مداربسته مناسب برای هوای سرد توجه به لنز دوربین است , همانطور که می دانید انواع دوربین های مداربسته دارای لنز های مخصوص به خود هستند که در شرایط و کاربری های مختلف متفاوت اند . در محیط های سرد هر چند وقت یکبار لنز دوربین مداربسته را چک کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید , در طول مدت نصب دوربین ممکن است بر روی لنز دوربین مداربسته بخار و یا شی ای خارجی نشسته باشد که نسبت به زدودن آن اقدام نمایید .

اگرچه دوربین مداربسته مناسب برای هوای سرد طراحی شده است اما لازم است اقداماتی را به جهت حفظ سلامت دوربین در این محیط ها انجام دهید , به طور مثال می توانید برای محافظت بیش تر از کاور استفاده نمایید. کاورهای فلزی و یا حتی پارچه ای می توانند تا حد زیادی از نفوذ سرمای شدید , رطوبت و .. به داخل دوربین مداربسته جلوگیری کنند .

میزان دمایی را که یک دوربین مداربسته می تواند تحمل کند به طور دقیق توسط مجموعه سازنده تعریف می شود؛ از این رو انتظار کارکرد صحیح دوربین را در دمای پایین تر یا بالاتر از رنج معین شده نداشته باشید , نحوه کارکرد دوربین مداربسته مناسب برای هوای سرد کاملا متفاوت با دیگر انواع دوربین های مداربسته است که این مساله موجب دوام سیستم در برابر سرمای شدید گردیده است .

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکات نگهداری از دوربین مداربسته
دو شنبه 23 مهر 1397 ساعت 14:42 | بازدید : 334 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

نکات مهم نگهداری از دوربین مداربسته در مقابل حوادث طبیعی 

نگهداری از دوربین مداربسته در برابر خطراتی چون رعد و برق , طوفان , آب و هوا و .. الزامی است بدین منظور برخی نکات حائز اهمیت است .

در خطرات رعد و برق لازم است دوربین مداربسته در محلی امن نصب شود که در معرض برخورد مستقیم رعد و برق قرار نگیرد , برای نگهداری از دوربین مداربسته از نصب فلزات اجتناب نمایید چرا که در صورت اصابت رعد و برق دوربین مداربسته از کار می افتد و عملا غیر قابل استفاده می گردد .

دوربین مداربسته و تجهیزات آن را به صورت محکم و مقاوم سرجای خود نصب کنید , در صورت وقوع طوفان اگر دوربین سرجای خود محکم نباشد خساراتی به بار خواهد آورد . نگهداری از دوربین مداربسته در مقابل طوفان تنها در گرو نصب اصولی و مقاوم است .

انواع نگهداری دوربین مداربسته

سه نوع تعمیر و نگهداری وجود دارد که باید در یک سیستم نظارت تصویری انجام شود.

تعمیرات پیشگیرانه

نگهداری دوربین مداربسته به صورت برنامه ریزی شده و دوره ای.

تعمیرات اصلاحی

تعمیر اضطراری کل یا قسمتی از دوربین مداربسته، که نقصی در آن رخ داده است.

تعمیرات مربوط به مشتری یا کاربر

رسیدگی و تعمیر مشکلاتی که مشتری اعلام می کند و تحت پوشش خدمات شرکت دوربین مداربسته مربوطه است.

چک لیست سرویس و نگهداری دوربین مداربسته

در این قسمت ما یک چک لیست ساده از نگهداری دوربین های مداربسته را ارائه می کنیم تا شما به راحتی اطمینان حاصل کنید که آیا سیستم دوربین مداربسته شما در حال کار است یا دچار مشکل شده است.

لنز دوربین مداربسته

بررسی کنید که لنز دوربین به درستی تنظیم و فوکوس شده باشد.

بررسی کنید که تمام محیط مورد نظر، تحت پوشش میدان دید دوربین مداربسته قرار گرفته باشد.

گرد و غبار را تمیز کنید، لنز دوربین مداربسته را با هوای فشرده و پوشش دوربین مداربسته را با یک پارچه میکروفیبری پاک کنید.

اگر دوربین مداربسته شما دارای قابلیت تشخیص حرکتی است، از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

از کنترل دوربین مداربسته به منظور چک کردن قابلیت بزرگنمایی، گردش و چرخش (PTZ) استفاده کنید.

هر گونه مانعی که ممکن است در دید دوربین مداربسته خدشه ایجاد کند، مثل شاخ و برگ گیاهان را از اطراف دوربین مداربسته دور کنید.

بررسی کنید که دوربین ها به طور ایمن به به دیوار یا سقف وصل شده باشند.

برای دوربین های مداربسته مادون قرمز و دید در شب، چراغ های LED و نورافکن ها را بررسی کنید.

سیم کشی

سیم کشی و کابل ها را چک کنید که سایش یا بریدگی نداشته باشد.

سیم کشی های سست را تعمیر کنید.

بررسی کنید که مکانیزم  انتقال تصویر و صدا بدون اختلال انجام شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مداربسته
یک شنبه 22 مهر 1397 ساعت 17:25 | بازدید : 346 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مداربسته

انواع سوئیچ شبکه برای دوربین های مداربسته دارای پورت و سرعت متفاوتی هستند که کاربری و نوع سیستم نوع سوئیچ را تعیین می کنند .

به روزترین سوئیچ شبکه برای دوربین مداربسته

امروزه عمدتا از سوئیچ شبکه دوربین مداربسته از نوع Ethernet استفاده می شود که دارای سرعت بالایی هستند و در کمترین زمان ممکن می توان اطلاعات و دیتاها را به بخش مختلف یک شبکه LAN انتقال داد .

تبادل اطلاعات توسط سوئیچ شبکه دوربین مداربسته از سرعت 1 گیگابایت تا 10 گیگابایت امکان پذیر است و نیز قادر هستند تا 128 اتصال را هم پوشش دهند که به نوع آن ها که خانگی و یا صنعتی است، بستگی دارد .

سوئیچ شبکه دوربین مداربسته را می توان در دسته بندی دیگری هم قرار داد , این قطعات در انواع زیر موجود هستند که نوع کارایی , تعداد اتصالات و سرعت هر یک با دیگری متفاوت است .

سوئیچ شبکه برای دوربین مداربسته LAN : در این نوع سوئیچ شبکه تمامی داده ها و اطلاعات به ترتیب اولویت بندی و سپس ارسال می شوند , عملکرد سوئیچ شبکه دوربین مداربسته LAN بسیار ساده بوده و دیتاهای مهم تر در این نوع سوئیچ ها با سرعت بیش تری انتقال داده می شوند .

سوئیچ شبکه دوربین مداربسته مدیریت شده : دیتا ها در سوئیچ شبکه دوربین مداربسته مدیریت شده با حجم بالایی انتقال داده می شوند و تمامی اطلاعات در این نوع سوئیچ ها دسته بندی و مدیریت شده و به صورت همزمان با پورت ها منتقل می شوند از این رو از آن ها در پروژه ها و سازمان های مهم و بزرگ استفاده می شود .

سوئیچ شبکه برای دوربین مداربسته مدیریت نشده : اما این نوع سوئیچ شبکه دوربین مداربسته در کاربری های ساده تری همچون سیستم های خانگی استفاده می شود چرا که از سرعت به نسبت کمتری برخوردار بوده و اتصال پورت ها هم در این نوع سوئیچ ها محدود تر است .

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دوربین مداربسته در فضای عمومی
شنبه 21 مهر 1397 ساعت 18:35 | بازدید : 344 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

دوربین های مداربسته در فضا های عمومی مفید هستند یا مزاحم

به هنگام خرید دوربین های مداربسته به نوع آن ها توجه کنید , اگر دوربین های مداربسته در فضای عمومی نصب شوند بایستی دارای یکسری ویژگی ها باشند که در ادامه برخی از آن ها را شرح می دهیم :

قوانین نصب دوربین مدار بسته در خانه ها

نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی ساختمان از نظر اخلاقی و قانونی زمانی مجاز است که همه اعضای خانواده از وجود دوربین مداربسته در خانه اطلاع داشته باشند. 

به افراد متفرقه و مهمانانی که به آن خانه می آیند نیز باید اطلاع رسانی شود تا آن ها بدانند که توسط دوربین مدار بسته، تحت نظارت قرار گرفته اند. به کارگیری دوربین مدار بسته در فضاهای شخصی مثل حمام و سرویس بهداشتی اخلاقی نیست.

برای نصب دوربین مدار بسته در مشاعات ساختمان های مسکونی مثل پارکینگ، حیاط و …. تایید کتبی یکی از عضوهای مجمع یا هیئت مدیره ساختمان الزامی است اما اگر مجمع ساختمان این موضوع را تایید کند نظر آن بر نظر مفرد ساکنان از ارجعیت بیشتری برخوردار خواهد بود . اگر هر یک از اعضای ساختمان بخواهند با مخالفت خود مانع نصب دوربین شوند، هیئت مدیره می تواند با دریافت مجوز کتبی نصب دوربین را انجام دهد.

اگر ساختمان شخصی باشد، صاحب خانه باید فضای بیرونی خانه که تحت پوشش دوربین مدار بسته قرار می گیرد را در نظر بگیرد و تمرکز اصلی را بر مناطق مهم و کلیدی مثل درب ورود و خروج معطوف کند. 

از لحاظ قانونی، همسایه ها و سایر افرادی که در مناطق اطراف ساختمان مسکونی در رفت و آمد هستند، باید از وجود دوربین مدار بسته مطلع شوند. این کار با استفاده از یک تابلو که نمونه ای از ان در شکل بالا آورده شده، قابل انجام است. مطالعات کارشناسان نشان می دهد این عمل، جلوی فعالیت خرابکاران و سارقان را نیز می گیرد. 

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین زاویه دید دوربین مداربسته
جمعه 20 مهر 1397 ساعت 1:2 | بازدید : 356 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

بهترین زاویه دید و جاگزاری مناسب دوربین مداربسته

نکات مهم موثر در زاویه دید دوربین مداربسته

فاصله کانونی لنز: فاصله کانونی در سیستم‌های نوری مثل لنز دوربین‌های مداربسته، به میزان همگرایی (فوکوس) یا واگرایی (دیفیوز) شدن پرتوهای نور گفته می‌شود. هر چه فاصله کانونی، کوتاه تر باشد، قدرت و تمرکز نور بیشتر و هر چه فاصله کانونی بلندتر باشد، قدرت و تمرکز نور کمتر می‌شود. در سیستم های مداربسته هرچه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.

اندازه چیپ تصویر: اندازه چیپ تصویر نیز می تواند در زاویه دید دوربین تاثیر گذار باشد. در دو دوربین با لنزهای مشابه دوربینی که چیپ تصویر بزرگتری دارد زاویه دید بیشتری خواهد داشت. از آنجایی که دوربین های مداربسته امروزی معمولا چیپ های با اندازه مشابه دارند این المان کمتر برای بررسی زاویه دید دوربین بررسی میشود.

نوع برش تصویر با توجه به نوع زاویه دید: نوع برش تصویر نیز می تواند در زاویه دید دوربین موثر باشد. با توجه به استاندارد تصویر، ممکن است تصویر با نسبت های متفاوتی برش داده شود. برای مثال در سیستم های تلویزیونی قدیمی برش تصویر معمولا با نسبت ۴:۳ صورت می گرفت یعنی اگر عرض تصویر چهار باشد ارتفاع آن ۳ خواهد بود. در استانداردهای جدید این برش معمولا به صورت ۱۶:۱۰ یا ۱۶:۹ صورت می گیرد که در نتیجه آن تصویر عریض خواهد بود و زاویه دید افقی بیشتر خواهد شد.

محاسبه محل نصب دوربین و محاسبه زاویه دید

زاویه دید در دوربین های مدار بسته معمولی با لنز ۳٫۶ میلیمتری و حسگر ۱٫۳ اینچی استاندارد که اکثر دوربین های مداربسته از این سیستم پیروی میکنند البته هر دوربین حکم یک چشم انسان را ایفا میکند . حال با توجه به این، می توان گفت زاویه دید هر چشم انسان به صورت تقریبی نزدیک ۷۵ درجه میباشد، زاویه دید دوربین مدار بسته را نیز تقریباً ۷۵ درجه در نظر میگیریم . حال برای اینکه متوجه شوید دوربین مدار بسته در محیط مورد نظر شما چه زاویه دیدی خواهد داشت کافیست در نقطه مورد نظر خود ایستاده و با گرفتن یک چشم خود با دست، همانند تست بینایی با یک چشم به محیط نگاه کنید.

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پروژکتور مکمل دید در شب
سه شنبه 17 مهر 1397 ساعت 14:2 | بازدید : 359 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

پروژکتور های مکمل برای سیستم دید در شب دوربین مدار بسته

برای اینکه دوربین مداربسته حتی در شب هم کارایی خود را از دست ندهد و قادر باشد تا تصاویری با کیفیت و مطلوب ضبط کند لازم است پروژکتور های مکمل برای سیستم دید در شب در دوربین مداربسته تعبیه شوند .

کاربرد های پروژکتورهای مکمل برای سیستم دید در شب دوربین مدار بسته

برد دید در شب انواع دوربین های مداربسته با یکدیگر متفاوت است برخی از دوربین های مداربسته دارای دیدی وسیع تر در شب هستند و برخی دیگر دید محدود تری دارند اگر دید در شب دوربین مداربسته شما کافی نیست می توانید از پروژکتور IR دید در شب دوربین مداربسته استفاده کنید .

پروژکتور دید در شب دوربین مداربسته را می توان در انواع دوربین های مداربسته به کار برد و کاربری این نوع تجهیزات محدود به دوربین و یا محیطی خاص نمی باشد اما عمدتا از آن ها در دوربین هایی استفاده می شود که فاقد LED  های مادون قرمز هستند , به هنگام خرید دوربین مداربسته به این قابلیت توجه کنید برخی از آن ها دارای LED های مادون قرمز نمی باشند که در این موارد لازم است از پروژکتور دید در شب دوربین مداربسته استفاده شود .

از کاریرد های پروژکتورهای IR برای دید در شب دوربین مداربسته می توان به سازمان و ارگان های مهم و حساس نظامی , امنیتی و .. اشاره کرد که در هریک دوربین مداربسته ی خاصی همراه با پروژکتور دید در شب به کار گرفته می شود .

برای نصب پروژکتور دید در شب دوربین مداربسته بایستی دقت کافی را به خرج داد , نصب پروژکتور مادون قرمز در خلاف جهت دید دوربین مداربسته نه تنها افزایش کیفیت تصاویر را در شب موجب نمی شود بلکه محل تصویربرداری به نقطه کوری تبدیل می شود که برای کاربر قابل مشاهده نخواهد بود , بهترین محل برای نصب پروکتور زیر دوربین مداربسته است .

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تشخیص حرکت در دوربین مداربسته
دو شنبه 16 مهر 1397 ساعت 15:46 | بازدید : 362 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

کارکرد سیستم تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته 

برای اینکه تمامی حرکات و فعالیت ها در یک محیط زیر نظر گرفته شود لازم است دوربین مداربسته مجهز به قابلیت تشخیص حرکت باشد , توسط این قابلیت دوربین مدار بسته می تواند حرکات مشکوک افراد را تشخیص و زیر نظر بگیرد .

کارکرد سیستم تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته 

یکی از قابلیت ها در دوربین های مداربسته تشخیص حرکت است ,این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا هر گونه فعالیتی را زیر نظر گرفته و حرکت اشیا و افراد توسط دوربین مداربسته تشخیص داده شوند .

دوربین های مداربسته ای که با تکنولوژی روز دنیا عجین شده اند قطعا این قابلیت را دارند چرا که قابلیتی مهم و کاربردی در دوربین های مداربسته محسوب می شود, تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته را در قسمت تنظیمات دوربین فعال کرده و زین پس حرکت افراد است که در تصاویر و ویدیو ها شناسایی می شود .

یک کاربر می تواند تعداد زیادی دوربین مداربسته را با این قابلیت زیر نظر بگیرد چرا که تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته موجب می شود تا دوربین تنها به هنگام مشاهده موارد مشکوک اقدام به ثبت و ضبط تصاویر نماید در حالت عادی کاربر می تواند مطمئن باشد که هیچ مورد مشکوکی رخ نداده و با خیال راحت با دیگر امور خود بپردازد .

بدون قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته یک کاربر عملا نمی تواند بیش از یک یا دو مانیتور را کنترل کند , زل زدن به صفحه مانیتور برای طولانی مدت سبب خستگی چشم ها شده و همین هم گاهی موجب بی دقتی هایی می شود از این رو با این قابلیت کاربر تنها موارد مشکوک را مشاهده و دنبال می کند بدون اینکه رویداد مشکوک و مهمی از دید کاربر پنهان بماند .

تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

وقایعی که در حیطه دید دوربین مداربسته های مداربسته مجهز به قابلیت تشخیص حرکت رخ می دهد به سرعت بر روی مانیتور نمایش داده شده و آژیر هشدار هم کاربر را از این مساله آگاه می کند به این ترتیب هیچ اتفاق و مورد مشکوکی نیست که قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته قادر به تمییز و درک آن نباشد .

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نصب انواع دوربین مداربسته در رستوران
یک شنبه 15 مهر 1397 ساعت 15:21 | بازدید : 302 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

آیا دوربین مداربسته برای رستوران ها الزامیست ؟

نصب دوربین های مداربسته در رستوران امری ضروری است که باید به آن ها توجه کرد , به طور کلی نصب دوربین های مداربسته دارای مزیت های بیشماری است که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم .

"آیا نصب دوربین مداربسته جرم است؟"

این سوالی است که بسیاری از مشتریان دوربین مداربسته مطرح می کنند. در این مطلب بیشتر در رابطه با منع قانونی نصب دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد. نصب دوربین مداربسته به صورت کلی نه تنها به وسیله مراجع قانونی تقبیح نخواهد شد بلکه مورد استقبال نیز قرار می گیرد. با توجه به بازدارندگی شدید نصب دوربین مداربسته، تنها در شرایط خاص استفاده از دوربین مداربسته ممنوع شده است.

*** محل های متفاوت نصب دوربین مداربستهاز نظر قانونی

1- نصب دوربین مداربسته در محیط عمومی:

در رابطه با نصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد. منع قانونی این مکان ها تنها در صورتی به وجود می آید که این محیط در اطراف مکان های حساس مانند پادگان ها، پایگاه های هوایی و ... باشد. 

2- نصب دوربین مداربسته در محیط مشاعات: 

در رابطه با نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان، پارکینگ، راه پله و غیره ... نیاز به تائید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود. در صورت تائید مجمع بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر منفرد ساکنین ارجعیت خواهد داشت. در صورت وجود مشکل در مسیر دریافت تائید مجمع اعضای ساختمان می توانند از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین در محیط های مشاعات کنند. 

3- نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی: 

به صورت کلی نصب دوربین های مداربسته در محیطهای خصوصی دارای بیشترین حساسیت است. محیطهای خصوصی شامل محیطهایی خواهد شد که به حریم شخصی افراد مربوط خواهد شد (محیط داخلی منزل، اتاق خواب افراد، اتاق رخت کن و ...). نصب دوربین مداربسته در محیطهای خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان پذیر خواهد بود.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ادامه تحصیل در ایتالیا
شنبه 14 مهر 1397 ساعت 19:48 | بازدید : 363 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )
  • کشور ایتالیا در چه دانشگاه ها و رشته ها شهرت بیشتری دارد ؟
  • هزینه های تحصیل در ایتالیا چگونه است ؟
  • شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس چیست ؟
  • شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس و دکتری چیست ؟

از دانشگاه های ممتاز و مشهور از نظر رنک علمی می توان به دانشگاه های میلان ، پاددوا ، بولونیا ، ساپیینزا و پلی تکنیک میلان اشاره کرد. شرایط تحصیل در ایتالیا هزینه های تحصیل در ایتالیا بسته به شرایطی خاص ، متفاوت است . به طور کلی میانگینی که برای هزینه تحصیل در ایتالیا برآورد شده است ، چیزی حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو است که البته این هزینه با توجه به شرایط زندگی افراد می تواند کم و زیاد شود . از هزینه های دیگری که هر فرد در ایتالیا لاجرم به پرداخت است ، هزینه های بیمه است که بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو در سال است .

ایتالیا

کشور ایتالیا در جنوب قاره ی اروپا با پایتختی رم که از شبه جزیره ی ایتالیا و دو جزیره ی سیسیل و ساردنی تشکیل شده است. از همسایگان این کشور اتریش ، فرانسه ، سوئیس ، اسلوونی ، واتیکان و سان مارینو می توان نام برد. ۵٫۸ % از جمعیت ایتالیا را خارجیها تشکیل می دهند .۹۱% از جمعیت ایتالیا مسیحی کاتولیک هستند .آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای است و در کل کشوری تقریبا گرم است.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از راحت ترین فرآیندهای پذیرش و جذب را دارا می باشد. البته جذابیت های دیگری برای پر طرفدار بودن این کشور وجود دارد که به عنوان مثال می توان دانشگاه های با رنک خوب، بورسیه ی استانی و کیفیت زندگی در ایتالیا را نام برد.

هزینه زندگی در ایتالیا

کیفیت و هزینه ی زندگی هر شخص بسته به نوع زندگی و سبک زندگی از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است. اینکه فرد در چه منطقه ای و یا چه ساختمانی زندگی کند هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت ولی به طور متوسط هزینه های اقامت در خوابگاه های دانشجویی حدودا ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه است. مطمئنا نوع خورد و خوراک و مصرف غذایی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است ولی به طور متوسط و بر اساس آماری که دانشجویان ایرانی طی نظر سنجی که از آن ها در مورد هزینه های خورد و خوراک به عمل آمده، اعلام کرده اند حدودا ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو می تواند در ماه برای هزینه های مواد غذایی مکفی باشد.

شهریه دانشگاههای ایتالیا

همانطور که می دانید ایتالیا دارای دانشگاههای دولتی و خصوصی است که در شهریه دانشگاه در ایتالیا برای دانشگاه های دولتی به نسبت دانشگاههای خصوصی بشدت متفاوت است مثلا برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی ایتالیا سالیانه از ۱۴۰ تا ۵۰۰ یورو متغیر بوده و این سطح تفاوت مطمئنا به خاطر نوع رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر است. به طور نسبی برای شهریه های مقطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های ایتالیا سالیانه حدود ۴۵۰ یورو تا ۳۰۰۰ یورو محاسبه شده است.

دانشگاههای ایتالیا

دانشگاه بلونیا: این دانشگاه دومین دانشگاه معتبر کشور ایتالیا است و می توان گفت قدیمی ترین دانشگاه در سطح جهان است. دانشگاه دولتی ترورگاتا: این دانشگاه جز بهترین دانشگاه های ایتالیا است که در سال ۱۹۸۲ در شهر روم تاسیس شده است حدود ۴۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد که به زبان های انگلیسی و ایتالیایی مشغول به تحصیل اند. دانشگاه فلورانس: ین دانشگاه در سال ۱۳۲۱در خانه ی یکی از قدمی ترین موزه های طبیعی تاسیس شده است. لازم به ذکر است زبان ایتالیایی در کل دانشگاه چه برای تدریس و حتی زبان سایت دانشگاه موج می زند و شما برای تحصیل در این دانشگاه لاجرم باید زبان ایتالیایی بلد باشید. دانشگاه روم : دانشگاه روم در ایتالیا به خاطر همکاری با ۴۰۰ مدرسه در جهان هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی دارد. این دانشگاه از جمله اولین دانشگاه های ایتالیا است که رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس ارائه داد.

ویزای تحصیلی ایتالیا

کشور ایتالیا از جمله کشور هایی است که گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا در شرایط کنونی( که قوانین تغییری نکرده است) از راحت ترین و اسانترین ویزاهای تحصیلی از میان دیگر کشور های اروپایی است.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا

  • ارائه ی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و ترجمه ی همه ی آنها به زبان ایتالیایی و با تایید وزرات خارجه و یا دادگستری این تاییدیه باید از طرف سه نهاد باشد؛ ۱- تاییدیه دبیرستان و هنرستان و یا مرکز پیش دانشگاهی ۲- آموزش و پرورش منطقه ۳ – آموزش و پرورش استان ارائه ی این مدرک برای افرادی است که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند.
  • ارائه ی مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات و ترجمه ی ان ها به زبان ایتالیایی همراه با تایید وزرات خارجه و دادگستری؛ ارائه ی این مدارک برای متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری الزامی است.
  • ارائه ی اصل پاسپورت
  • پر کردن فرم مبنی بر درخواست روادید
  • ارائه ی ۵ قطعه عکس پشت نویسی شده به زبان انگلیسی
  • ارائه ی دو نسخه از نامه ی پذیرش دانشگاه مورد نظر در ایتالیا
  • ارائه ی مدارک زبان انگلیسی در سطح b2 و یا نامه ای از طرف دانشگاه مبنی بر اینکه شما به مدرک زبان نیازی ندارید
  • ارائه ی ترجمه ی شناسنامه ی متقاضی به زبان ایتالیایی
  • داشتن مبلغ حداقل ۵۰ یورو به صورت نقد
  • ارائه ی پرینتی از سه ماه اخر از حساب بانکی
  • ارائه ی نامه ی بانکی مبنی بر حساب بانکی به مبلغ ۷۵۰۰ یورو برای هزینه یک سال تحصیلی در ایتالیا به نام خود فرد متقاضی و یا یکی از والدین وی.
  • ارائه ی کپی و یا اصل بلیط برای ایتالیا
  • این مورد برای دانشگاههای است که بخواهند: شرح درس های دروه ی لیسانس به ایتالیایی و یا انگلیسی برای متقاضیان دور ه ی کارشناسی ارشد در ایتالیا.

رشته های تحصیلی مشهور در ایتالیا

از بین رشته های تحصیلی ، معروفترین رشته هایی که در کشور ایتالیا تدریس می شود و مورد اهمیت ویژه ای قرار دارد ، رشته های هنر و معماری ، انواع رشته های مهندسی ، رشته های تاریخ و باستان شناسی و علوم اجتماعی است . یعنی از گروه رشته های ریاضی و علوم انسانی در کشور ایتالیا مجال تحصیل به صورت ویژه وجود دارد که البته رشته های تجربی و پزشکی نیز، رنک های علمی مخصوص به خود را دارد که در مقالات بعدی به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی

به طور کلی دوره ی کارشناسی در طول ۳ و نیم الی ۴ سال به اتمام می رسد . در اکثر دانشگاههای ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شود به استثنای چند رشته ی مدیریت ، مهندسی مکانیک خودرو و علوم مهندسی . تحصیل در برخی دانشگاههای ایتالیا ، منوط به پذیرش در آزمون ورودی است که در هر دانشگاهی برگزار می شود که البته برخی نیز بدون آزمون دانشجو می پذیرند . در بسیاری دانشگاهها با فراهم کردن شرایط کاری برای دانشجویان مقطع لیسانس ، به آنها حقوق پرداخت می کنند که این مساله به هزینه های داشنجو کمک وافری می کند .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس

در حالت نُرم ، تحصیل در مقطع فوق لیسانس به مدت ۲ الی ۳ سال است . در دانشگاههای کشور ایتالیا معمولا دروس به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود . از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا : داشتن مدرک کارشناسی و ریز نمرات ( ترجمه شده به زبان انگلیسی ) و همینطور کسب نمره حداقل ۶ در آزمون زبان آیلتس است . از مزیت چشمگیر تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس این است که دانشجویان می توانند بورسیه تحصیلی به ارزش ۵۰۰ یورو را سالانه دریافت کنند .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری

در حالت معمول طول دوره ی دکتری ۳ و نیم الی ۴ سال است . در این مقطع نیز مانند مقطع کارشناسی ارشد درس ها به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شود . از شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری : ارائه ی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات تمام مقاطع و کسب نمره ی حداقل ۶ و نیم در امتحان آیلتس است . در این مقطع نیز شرایط کار کردن و گرفتن بورسیه تحصیلی به ارزش حداکثر ۱۳۰۰۰یورو برای دانشجویان وجود دارد که میتواند کمک شایانی به وضعیت زندگی و هزینه ی دانشجویان بنماید .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی اسلیو معده چیست؟
شنبه 14 مهر 1397 ساعت 19:32 | بازدید : 441 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )

چاقی یکی از معضلاتی است که بسیاری از مردم جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند. چاقی بیش از حد نه تنها ظاهر ناخوشایندی به افراد می دهد، بلکه باعث بروز بیماری هایی همچون بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲، آپنه خواب (قطع تنفس هنگام خواب)، افزایش فشار خون، افزایش کلسترول خون و یا ترکیبی از این مشکلات می شود. این روزها، روش های جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط وجود دارد که عمل اسلیو معده یکی از بهترین، سریع ترین و بی خطرترین آنهاست.

اسلیو معده

اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های مرتبط با چاقی

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یکی از روش های درمان چاقی بیش از حد است که در آن، شکل و اندازه ی معده از یک توپ فوتبال به یک موز تغییر می یابد. عمل اسلیو شامل حذف قسمت بالایی معده به نام فوندوس(Fundus) می شود که هورمون گرلین در آنجا تولید و ترشح می گردد. این هورمون، کنترل کننده ی اشتهاست و علامت گرسنگی را به مغز می فرستد. اگرچه %۸۰-۷۵ ظرفیت معده طی جراحی اسلیو حذف شده و فقط یک لوله ی باریک باقی می ماند،اما قسمت اعظم ساختار آناتومیک طبیعی معده و اتصالات آن از جمله آنتروم(Antrum) و پیلور( Pylorus بخشی از معده که آن را به دوازدهه وصل می کند) همراه با تحریک عصب واگ حفظ می شوند و در نتیجه، اختلالی در هضم و جذب غذا ایجاد نمی شود.

اسلیو معده

آیا جراحی اسلیو معده برای من مناسب است؟

با وجود مزایای این جراحی، کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده به همه توصیه نمی شود.

و تنها افراد  چاقی می توانند این عمل را انجام دهند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • سن بالای ۸ سال
  • شاخص توده ی بدنی (BMI) بالای ۳۰
  • چاقی مفرط به مدت بیش از ۵ سال
  • عدم موفقیت در کاهش وزن علی رغم انجام روش های دیگر به صورت جدی
  • نداشتن بیماری که منجر به چاقی بیش از حد شده باشد
  • آمادگی برای ایجاد تغییر در عادت های غذایی و سبک زندگی
  • تمایل به کنترل شدن توسط متخصصی که شما را درمان می کند
  • عدم اعتیاد به الکل و نوشیدنی های الکلی

ارزیابی ها و رژیم غذایی قبل از عمل

حدود ۴ هفته قبل از عمل، وضعیت خون و سلامت کلی شما بررسی می شود تا برای بیهوشی مشکلی نداشته باشید. از دو هفته قبل از عمل نیز رژیم غذایی کوچک کننده ی کبد را شروع خواهید کرد. این رژیم باعث کاهش سایز کبد می شود تا جراح در حین عمل، تسلط بیشتری بر روی معده داشته باشد.

دوران نقاهت بعد از جراحی اسلیو معده چگونه است؟

از آنجایی که جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، دوران بهبودی این عمل کوتاه تر از سایرین است. شما دو روز در بیمارستان بستری خواهید بود و پس از دو هفته استراحت در منزل می توانید کارهای روزمره خود را از سر بگیرید. بعد از اتمام عمل شاید کمی درد داشته باشید. تغییر در فرآیند هضم و حرکت روده ها نیز امری طبیعی است. بعلاوه، ممکن است یک بی ثباتی عاطفی و فکری را هم تجربه کنید.

سعی کنید تا با رعایت موارد زیر مدت دوران بهبودی خود را به حداقل برسانید.

  • بلافاصله بعد از جراحی نباید چیزی بخورید
  • کم کم غذای خود را از رژیم آبکی به سفت و جامد تغییر دهید
  • بعد از بیدار شدن از خواب به آرامی حرکت کنید
  • حتما از میزان فعالیت های خود بکاهید
  • چیزهای سنگین بلند نکنید

آیا می توانم بعد از جراحی اسلیو معده باردار شوم؟

بارداری بعد از جراحی اسلیو معده

خبر خوب اینست که اسلیو معده از هضم و جذب طبیعی غذا جلوگیری نمی کند و خانم ها می توانند بعد از جراحی اسلیو معده باردار شوند.

البته برای یک بارداری سالم بهتر است ۴-۶ ماه صبر کنید و سپس اقدام به بارداری نمایید. برخی ها نگران هستند که غذای کافی به جنین نرسد. مراجعه مرتب به دکترتان مشخص می کند که آیا جنین ویتامین و مواد معدنی را به مقدار کافی دریافت می کند یا خیر.

البته اگر:

  • به میزان کافی آب بنوشید،
  • چندین میان وعده در طول روز بخورید،
  • ویتامین های قبل از بارداری و آهن مکمل مصرف کنید و
  • هرروز میوه و سبزیجات تازه میل نمایید

دیگر مشکلی جدی برای شما و جنین پیش نخواهد آمد.

رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو معده

رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو معده

موفقیت بلند مدت جراحی اسلیو معده به رعایت رژیم غذایی بعد از عمل بستگی دارد. در طول چهار هفته ی اول بعد از جراحی، نباید غذاهای سفت و جامد بخورید. در عوض، به مدت دو هفته غذاهای آبکی، و در دو هفته ی بعدی، غذاهای نرم و لطیف میل کنید. بعد از آن می توانید غذاهای سفت و جامد مصرف نمایید، به شرط آنکه آن را خوب بجوید. دلیل این توصیه ی ما اینست که غذاهای جامد به بخیه های شما فشار وارد می کنند و کیسه ی معده ی جدید را کش می آورند که ممکن است منجر به استفراغ و ناراحتی شما گردد.

آیا ممکن است بعد از جراحی اسلیو دوباره چاق شوم؟

در صورتی که جراحی به صورت صحیح انجام شده باشد و بیمار رژیم بعد از عمل را رعایت بکند برگشت ندارد. اما اگر به سیگنال های سیری که معده به مغزتان می فرستد توجهی نکنید و به خوردن ادامه دهید، معده گشاد، و غذای اضافی به چربی تبدیل می شود.

مراحل جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی، تحت بیهوشی عمومی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

که مراحل آن به شرح زیر است:

بیهوشی کامل بیمار و ایجاد شکاف های مورد نیاز

بعد از بیهوش شدن کامل بیمار، سه الی پنج شکاف کوچک در شکم ایجاد می شود. تروکار در این شکاف ها قرار می گیرد و به عنوان مسیری برای ابزار جراحی عمل می کند. تروکار یک وسیله ی نوک تیز است که در جراحی و برای دستیابی به رگ های خونی و حفرات بدن استفاده می شود.

پر کردن شکم از گاز دی اکسید کربن

شکم پر از گاز کربن دی اکسید می شود تا دیواره ی شکمی به بالا برود و اجزای داخلی شکم قابل مشاهده شوند. جراح با استفاده از لاپاراسکوپ (میله ی دارای چراغ و دوربین مخصوص) حفره ی شکمی را بررسی می کند. پس از آن، جراح با استفاده از یک رترکتور یا منقبض کننده، کبد را به بالای معده می کشد تا دید کافی داشته باشد. کبد مستقیما یک بخش از مری و قسمت ابتدایی معده را می پوشاند. حفره ی شکمی پر از گاز کربن دی اکسید شده و ابزار جراحی، کبد را که روی معده قرار دارد به بالا می کشند تا جراح دید کافی روی معده داشته باشد.

جداسازی معده از روده ی بزرگ و طحال

رگ ها و رباط های قسمت اعظم معده به نام انحنای بزرگ، بافت فیبری که معده را به طحال متصل می کند، و معده و روده ی بزرگ همگی از هم جدا می شوند. معده کاملا از طحال و روده ها جدا می شود. نباید هیچ رابطی میان انحنای بزرگ و ساختارهایی که دیافراگم را به ستون فقرات متصل می کنند، وجود داشته باشد. رگ های خونی سمت چپ معده و شاخه ی چپی عصب واگ دست نخورده باقی می مانند.

تقسیم معده برای ایجاد معده ی جدید

یک دستگاه اندازه گیری به نام بوژی وارد مجرای پیلوریک می شود. آنتروم ضخیم یا حفره ی شکمی از طریق برش برعکس اطراف بوژی تقسیم می شود تا معده ی جدید ایجاد شود.

دوختن و بستن طول معده ی جدید

با دوختن و بستن طول معده ی ایجاد شده به وسیله ی بوژی، یک کیسه ی آستین مانند از معده باقی می ماند که ظرفیتی حدود ۱۵۰ میلی لیتر دارد. ممکن است خط دوخت معده با موادی پوشیده شود که خطر خونریزی یا نشتی را کاهش می دهند.

بیرون آوردن قسمت اضافی معده

معده ی برش خرده و اضافی ابتدا در یک کیسه ی آزمایشی قرار می گیرد و سپس با تروکار بیرون آورده می شود. وزنه های ایجاد شده، با بخیه ی غیرقابل جذب بسته می شوند تا از فتق آنها جلوگیری شود.

اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی به همراه سوئیچ دوازدهه

چنانچه فرد جراحی اسلیو به روش لاپاراسکوپی را انجام دهد اما بعد از ماه ها تغییر چندانی در وزن وی ایجاد نشود، سوئیچ دوازدهه به عنوان فاز دوم جراحی انجام می شود. در طول سوئیچ دوازدهه، روده ی کوچک که بطور طبیعی به معده وصل است به دو قسمت تقسیم می شود تا یک راه فرعی به وجود آید. در حالت طبیعی، غذای مصرفی از معده ی اسلیو شده به بخش ابتدایی روده ی کوچک می رود؛ اما بعد از سوئیچ، غذا به قسمت پایینی روده ی کوچک تغییر مسیر می دهد.

مزایا، معایب و عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده

اسلیو معده مانند هر جراحی کاهش وزن دیگری، مزایا، معایب و عوارض احتمالی مخصوص به خود را دارد.

مزایا

  • محدود شدن میزان غذای مصرفی
  • سیر شدن سریع و سیر ماندن طولانی مدت
  • شروع کاهش وزن بلافاصله پس از عمل جراحی
  • کاهش سریع تر وزن نسبت به دیگر روش های جراحی لاغری
  • کاهش به طور متوسط ۵۰%-۳۰ از وزن
  • عدم تغییر در عملکرد معده به دلیل عدم تغییر در آناتومی گوارشی
  • برخلاف روش حلقه گذاری معده، در این روش روده سالم باقی می ماند و در نتیجه، غذا بطور طبیعی هضم و جذب می شود
  • بعد از جراحی اسلیو معده می توان جراحی های بای پس و سوئیچ دوازدهه را برای کاهش بیشتر وزن انجام داد.
  • برخلاف روش باندینگ یا روش های دیگر، جسم خارجی در بدن قرار نمی گیرد؛ بنابراین، امکان حساسیت به مواد خارجی وجود ندارد.

معایب

  • ممکن است موهای شما به دلیل کاهش وزن سریع نازک شوند که این حالت موقتی است
  • احتمال به وجود آمدن سنگ های صفراوی به دلیل کاهش سریع وزن؛ موارد اینچنینی بسیار نادر هستند
  • از دست دادن قسمتی از معده برای همیشه
  • حالت تهوع و استفراغ در روزهای اول پس از جراحی؛ اگر زیاد و سریع غذا بخورید، احتمال استفراغ بیشتر می شود.
  • شما باید هر روز یک قرص برای کاهش اسید معده بخورید.

اگر رژیم غذایی و نکات مربوط به آن را رعایت کنید، اکثر مشکلات فوق پیش نخواهند آمد و به نتایج بهتری می رسید.

عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده

  • خونریزی
  • نشتی در خط دوخت معده
  • عفونت که با مصرف آنتی بیوتیک رفع می گردد
  • مشکلات مربوط به زخم ها و دیر خوب شدن آنها در افرادی که شاخص توده ی بدنی بالایی دارند
  • آسیب غیرعمدی به اندام های مجاور ناحیه ی جراحی
  • لخته شدن خون

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 50245
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران یزد و آدرس moshaveranyazd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 130
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 145
:: بازدید ماه : 443
:: بازدید سال : 4801
:: بازدید کلی : 50245